صفحه قبل 1 صفحه بعد

هر چی بخواهید.
این سایت را حمایت می کنم

فروشگاه آنلاین


هر چی بخواهید.
در این وب شما هر مطلبی رو از هر موضوعی میتونید ببینید.
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هر چیزی که بخواهید. و آدرس everysubjects.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





تعداد سماوات

چنان که از برخی آیات بر می آید تعداد آسمانها هفت تا است.

هُوَ الَّذِي خَلَقَ لَكُم مَّا فِي الأَرْضِ جَمِيعًا ثُمَّ اسْتَوَى إِلَى السَّمَاء فَسَوَّاهُنَّ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ وَهُوَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ

اوست آن كسى كه آنچه در زمين است همه را براى شما آفريد سپس به [آفرينش] آسمان پرداخت و هفت آسمان را استوار كرد و او به هر چيزى داناست


وَلَقَدْ خَلَقْنَا فَوْقَكُمْ سَبْعَ طَرَائِقَ وَمَا كُنَّا عَنِ الْخَلْقِ غَافِلِينَ

به راستى [ما] بالاى سر شما هفت راه [آسمانى] آفريديم و از [كار] آفرينش غافل نبوده‏ايم

پس شکی باقی نمی ماند که سماوات هفت گانه است و هفت به معنای عدد حقیقی هفت است و نه به عنوان نماد کثرت زیرا اولا خلاف ظاهر آیات است .

ثانیا وقتی از عدد هفت به عنوان کثرت استفاده می کنند که عدد واقعی مورد نظر در همان حدود باشد و مثلا برای سیصد شی عدد هفت را به کار نمی برند.در حالی که می دانیم طبق نظر علمای نجوم شمار کهکشان ها از میلیون ها تجاوز می کند در این صورت چگونه می توان عدد هفت را برای بیان کثرت به کیر برد؟!

تعداد ارض

از ظاهر آیات بر می آید که عدد ارض یکی است و در هیچ آیه ای ارضین نفرموده است.تنها در یک آیه احتمال تعدد ارض به چشم می خورد

((خداست آنکه آفرید هفت آسمان را و از زمین نیز همانند آنرا و امر عالم بین آنها تردد است.))

اما در همین آیه نیز می بینیم که تعبیر ارضین به کار نرفته است،بنابراین دلالت قطعی بر تردد زمین ندارد و معلوم است که همانندی آسسمان ها و زمین در این آیه در چیسیت:از نظر عددی است یا عناصر یا از نظر اتقان.

اگر چه نمی توان احتمال تردد زمین را نادیده گرفت ب ویژه که درربرخی دعا ها از معصوم آمده است:"و الارض السبیع"

هر چند در این مورد نیز نمی توان گفت منظور امام هفت کره ی زمین است بلکه ممکن است منظور قطعات هفت گانه ی زمین باشد زیرا زمین مجموعه قطعات خشکی است که از آب بیرون زده است ولی همین تقسیم نیز ،حد و مرز مشخصی ندارند چزا که دو قاره ی آسیا و اروپا دو قاره هستند که مرز آبی مشخصی ندارند .آنچه در نهایت باید تاکید کرد در هر صورت همه ی این حرف ها صرف احتمال است و نمی توان در مورد هیچ یک نظر قطعی داد.

[ چهار شنبه 7 تير 1391برچسب:, ] [ 1:6 ] [ علیرضا فیاضی ]
<< مطالب جدیدتر ........ مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

در وبلاگ من می تونید از هر موضوعی مطلبی ببینید.لطفا نظردادن را فراموش نکنید.
موضوعات وب
امکانات وب